WPXI believed Hines Ward spoof Web report

March 8, 2012 12:00 am

Share with others:

Well, at least they were able to laugh about it later.

At the top of the 6 o'clock news Wednesday morning, WPXI-TV morning anchor Todd McDermott reported Pittsburgh Steelers receiver Hines Ward had signed with uber-rival Baltimore.

"We're a little in shock," Mr. McDermott said to co-anchor Jennifer Abney.

Mr. Ward might have been as well, were he awake at that hour. He was released later Wednesday and now can sign with another team.

The "report" apparently came from a BroCouncil.com joke featuring Mr. Ward in a purple Ravens jersey. Among the fake details: Mr. Ward had signed "an incentive-laden 3-year $9 million contract."

In a tip-off that the website's "news" was not on the up-and-up, Steelers team president Art Rooney II "said" in a fake quote: "Pittsburgh Steelers football may not be the same without him, but his smile was pretty creepy anyway."

At 6:17 a.m., segueing from a warm weather forecast, Mr. McDermott said, "Could be May 1, could be April Fool's Day because we got fooled by a Baltimore Ravens spoof website that said Hines Ward had signed with the Ravens. That can't happen."

BroCouncil.com is not a spoof site, but it occasionally creates such reports, labeling them "spoofs."

"In a world of lightning-quick information, we erroneously used information from a spoof website. We promise to be more vigilant and tighter measures have been put in place," said Mike Goldrick, WPXI news director.


First Published 2012-03-07 23:06:13

Join the conversation:

Commenting policy | How to report abuse
Commenting policy | How to report abuse
To report inappropriate comments, abuse and/or repeat offenders, please send an email to socialmedia@post-gazette.com and include a link to the article and a copy of the comment. Your report will be reviewed in a timely manner. Thank you.
PG Products